In de derby tegen Boerdonk pakte Keldonk heel sneaky de overwinning, terwijl eerlijk gezegd Boerdonk zeker een puntendeling verdiende. Speler Sieb Sigmans, die in het combinatie jeugdteam van Keldonk en Boerdonk speelt kroonde zich tot matchwinner.

Het vuurwerk dat voor de wedstrijd werd afgestoken sloeg niet over op het veld, want daar bleef het lange tijd heel tam. Er kwamen weinig echte kansen waardoor het spektakel uitbleef. Na een half uur schoot Duane Villanueva een vrije trap van zo’n 30 meter rakelings over de kruising en dat was de eerste serieuze Keldonkse mogelijkheid om de leiding te nemen. Toen iedereen zich klaarmaakte voor de rust sloeg Keldonk toch nog toe. Een prima voorzet van René van Lankveld werd bij de tweede paal door Mark van Haandel terug voor de goal gekopt waarna goaltjesdief René van den Akker de 1 – 0 ruststand binnen kopte.

Na de rust ging Boerdonk als aangeschoten wild op jacht naar de gelijkmaker en voordat Keldonk hier antwoord op kon vinden lag de gelijkmaker in het Keldonkse doel. Nu werd het een echte derby en streden twee ploegen voor elke meter Koulbergse grond. Tien minuten in de tweede helft nam Keldonk opnieuw de leiding toen een goede voorzet van Luuk Cremers door Duane Villanueva met een pegel in de kruising onhoudbaar werd binnen geschoten. Vijf minuten later was het Boerdonk dat opnieuw op gelijke hoogte kwam, maar even na het eerste enerverende kwartier was het Sieb Sigmans die vanaf 30 meter met een mooie boog over de keeper de later winnende treffer liet noteren. Boerdonk zette hierna Keldonk onder druk maar met de wil om te overleven hield Keldonk stand. Het was spannend tot de laatste seconde, maar de overwinning was een feit.

Hopelijk heeft de Boerdonkse Moederdag er niet onder geleden.