Op een druk bezochte en sfeervolle Koulberg wist Keldonk de topper tegen Olland, op grond van een goede eerste helft, verdiend te winnen en pakt daarmee met nog drie wedstrijden te gaan en drie doelpunten voorsprong de leiding in 5E.
Keldonk nam van meet af aan de regie van de wedstrijd in handen en zette met pressievoetbal Olland op eigen helft vast. Na twintig minuten kwam de eerste echte kans toen Koen van Deurzen uit een corner van Pieter Verbruggen rakelings over kopte. Een minuutje later was het wel raak. Na een verzorgde Keldonkse aanval gaf Johan van Malsen de bal voor het doel in de voeten Van Koen van Deurzen die heel beheerst binnen plaatste Vijf minuten later werd, na slecht uitverdedigen van Olland, de bal door Mark van Haandel opgepikt en die schoot vanaf 15 meter onhoudbaar raak. Keldonk freewheelde door de wedstrijd en weer vijf minuten later was het al 3 – 0 toen Koen van Deurzen, na hands in de zestien, een penalty feilloos binnen schoot. Het had nog mooier kunnen zijn als even later de vrijetrap van Mark van Haandel een doelpunt was geweest, maar de keeper pakte de bal subliem uit de kruising. Na 40 minuten spelen was daar het eerste wapenfeit van Olland, maar de bal ging , gelukkig voor Keldonk, via de paal naast het doel.
In de tweede helft was duidelijk dat Keldonk geen risico meer wenste te nemen, en werd de riante voorsprong heilig verklaard. Tom van de Broek schoot nog een keertje rakelings naast, maar verder drong Keldonk niet meer zo fanatiek aan en bleef verdedigend makkelijk op de been. In het laatste kwartier slopen er wat foutjes in het Keldonkse spel en werd het allemaal wat slordiger. Olland rook nog even zijn kans en kreeg drie hoekschoppen op rij. Vijf minuten voor het einde had Olland succes en verkleinde tot 3 – 1. Eventjes werd het nog spannend, maar Keldonk was hierna via Koen van Deurzen nog het dichtst bij een doelpunt, maar met een prima reflex wist de keeper redding te brengen.
In de komende wedstrijden is winnen natuurlijk het belangrijkste, maar daarbij zal er ook naar het doelsaldo moeten worden gekeken.