Om in het spoor van koploper Olland te blijven heeft Keldonk, door met 8 – 1 van Ruwaard te winnen, het maximale gedaan. In zo’n wedstrijd hadden er natuurlijk meer in kunnen vliegen, maar niet alle kansen zijn altijd doelpunten. Bij het betreden van sportpark “De Bergsche Hoeve” ging bij vele Keldonkse volgers de gedachte terug naar 29 maart 2015 toen Keldonk op dit terrein kampioen mocht worden. Drie spelers van toen, Jan en Leon van den Acker en Mark van Haandel stonden ook nu nog bij de Keldonkse selectie.
In de eerste helft liep het bij Keldonk nog niet allemaal vanzelf. Of het aan de spanning van het moeten winnen lag, of dat er toch een beetje onderschatting om de hoek kwam kijken dat blijft de vraag, maar het oogde allemaal wat lamlendig. Keldonk kreeg wel kansjes maar de bal viel elke keer net verkeerd of een voorzet belandde met goede bedoelingen toch net achter het doel. Rob Voets probeerde het eens een keertje uit de tweede lijn en die bal ging net naast de kruising. Uiteindelijk kwam de voorsprong net voor de rust uit de lucht vallen. Een verre uittrap van keeper Leon van den Acker werd door Mark van Haandel op waarde geschat en ging alleen op de keeper af, die produceerde een enorme misser waardoor Mark de bal voor het intikken kreeg. Even later bood Jan van den Acker, Tom van de Broek een niet te missen kans, maar de bal eindigde op de lat.
Na de thee ging het snel en was er voor het arme Ruwaard geen houden meer aan en bleek de vlagger hun beste verdediger. Op aangeven van Johan van Malsen maakte na tien minuten Tom van de Broek de 0 – 2 en snel hierna was het na een mooie steekbal van Koen van Deurzen, Rob Voets die voor de 0 – 3 tekende. Een kwartier na de pauze was het Mark van Haandel die de 0 – 4 binnen schoot en Koen van Deurzen kopte een kwartier voor tijd de 0 – 5 binnen. Vijf minuten later liet René van den Acker heel sociaal mede invaller Loek Scheepers de 6 – 0 binnen rammen, en maakte René zelf nog koeltjes de 0 – 7. Jammer was daarna dat keeper Leon van den Acker, die de hele wedstrijd weinig te doen had gehad toch nog onhoudbaar een tegentreffer moest slikken. Het laatste woord was echter toch weer voor Keldonk toen Mark van Haandel met  zijn derde van de wedstrijd de eindstand naar 1 – 8 schoot.
Volgende week de belangrijke wedstrijd tegen koploper Olland en dan is het er op of er onder.

OPROEP AAN HEEL KELDONK: Kom a.s. zondag om 14.00 uur naar sportpark de Koulberg om onze jongens naar een overwinning te schreeuwen. We verwachten in ieder geval al onze leden van jong tot oud. Maak spandoeken en kom met toeters en bellen en alles wat de sfeer kan verhogen. Zo dat we er samen een geweldige happening van maken !!!