Voor het tweede jaar op rij hadden we de eer om figurant te zijn op het feestje van een ander. Vorig seizoen behaalde Erp 4 de schaal in onze 5de klasse. Ook zonder schaal of promotie mochten wij Erp achterna naar de 4de klasse, eenmalig. Het tweede had zoveel afmeldingen dat we als Keldonk 2 op pad gingen. Uit naar WEC 2, dat als het zelf zou winnen, en Erp 4 gelijk zou spelen of verliezen, zichzelf kampioen zou mogen noemen.

De eerste 20 minuten kwamen we nog redelijk door maar nadat WEC de ban had gebroken, ging het hard. 5-0 bij rust. Koud uit de rust kregen we meteen de 6-0 tegen. Even was er schrik voor dubbele cijfers maar dat leed bleef ons gelukkig bespaard want het zou bij 6-0 blijven. WEC nam uitgebreid de tijd om enkele spelers uit te zwaaien, net zoals wij. WEC werd kampioen omdat Erp bezweek onder de druk bij Sparta.

Op deze manier sloten we alweer een roemloos seizoen af. Ook in onze eigen 5de klasse hadden we het wederom erg zwaar. We sluiten het seizoen af op de 9de plek, van de 10, met 11 punten, 22 goals voor en 62 tegen. Inclusief beker en oefen is ons doelsaldo 27 voor en 81 tegen. We voetbalde inclusief beker- en oefenwedstrijden 22x waarvan we 3x wisten te winnen, 3x gelijk en 16 nederlagen. Volgend seizoen hebben we al de bevestiging gekregen dat we een stapje terug doen, naar de 6de klasse. We moeten niet denken dat we daar zomaar bovenaan eindigen. Gewoon lekker meedoen in de middenmoot, zodat we eens wat vaker dan 3, 4 of 5x per seizoen winnen, zou mooi zijn.
Dit moeten we gaan doen zonder Bart van Haandel en Luc Kuipers, die hebben helaas besloten om te stoppen. Beide spelers bedankt voor de vele jaren inzet en betrokkenheid bij het 3de en de club in het algemeen.

Verder willen we via deze weg de dames van RKVV Keldonk nogmaals feliciteren. Die wisten afgelopen zondag met een overtuigende zege het kampioenschap te behalen. Goed gedaan dames! Gefeliciteerd!

Dan is het nu zomerstop. Eind augustus/begin september begint het nieuwe seizoen, daarover volgt meer informatie via onze groepsapp, wanneer we iets te melden hebben. Voor nu iedereen een fijne vakantie!