Voor iedereen die de voetbalwedstrijd tegen het onderaan bungelende Oventje boven Moederdag verkoos, had achteraf toch beter een middagje schoonmoeder kunnen kiezen. Na een matige wedstrijd mocht Keldonk met minimaal verschil toch de volle drie punten bijschrijven.
De wedstrijd begon voor Keldonk dramatisch, omdat ze al na een paar minuten een terechte penalty tegen kregen. Omdat de scheidsrechter in een milde bui was ontsnapte Keldonk daarbij aan een rode kaart en hield hij het gelukkig bij geel. Vijf minuten later schoot Roy van der Heijden, met een droge knal maar wel loepzuiver in het hoekje, de gelijkmaker binnen. Daarna speelde Keldonk een kwartier lang verzorgd voetbal en kwam V.C.O. er geen moment aan te pas. Toen een doelpunt uitbleef zakte het spelpeil en werd het Keldonkse spel steeds slordiger.
Net na de rust sloeg Keldonk toe en pakte toch de voorsprong en de uiteindelijke overwinning. Roy van der Heijden soleerde door de V.C.O. verdediging en legde de bal prima terug naar Leon van den Acker die met een schuiver in de verre hoek raak knalde. Keldonk kreeg hierna ook nog wel mogelijkheden om verder uit te lopen, maar opponent V.C.O. werd de winnaar in het missen van 100% kansen. Speler off te match Jelle Pepers haalde in de laatste minuut nog een inzet van V.C.O. van de lijn en voorkwam daarmee een compleet debacle.