Keldonk speelde tegen koploper S.P.V uit Vlierden de eerste helft een hele goede partij, maar gaf de eerste vijf minuten na de rust de wedstrijd volledig uit handen.
S.P.V. zette het eerste kwartier flink druk en werd Keldonk gedwongen de verdedigende stellingen in te nemen. Toen Keldonk dit eerste kwartier zonder kleerscheuren was door gekomen nam de druk van S.P.V. wat af. Keldonk kwam beter in de wedstrijd en na al een hele goede kans voor Marcel van de Tillaart kwam Keldonk misschien op dat moment tegen de verhouding in toch op voorsprong. Een goede uittrap van Jeppe Kerkhof werd door Jan van den Acker verlengd waarna Roy van der Heijden vrije doortocht kreeg, en met een prachtig lobje deze kans heel mooi verzilverde. Vanaf dat moment deed Keldonk heel goed mee en was het heel erg sneu dat na een dik half uur, na een lichte overtreding, Keldonk een penalty tegen kreeg. Nadat S.P.V. dit kadootje had uitgepakt kreeg Tom van de Broek nog de kans om Keldonk met een voorsprong aan de thee te krijgen, maar zijn kopbal ging jammer genoeg rakelings naast.
Na de rust gaf Keldonk de wedstrijd volledig weg en na vijf minuten keek men onnodig tegen een 3 – 1 achterstand aan. De scheids kreeg van alles de schuld en de Keldonkse spelers lulden zichzelf compleet uit de wedstrijd. De scheidrechter strooide gretig met kaarten waardoor rode niet uit konden blijven. Nadat S.P.V. na een kwartier op 4 - 1 was gekomen leek het definitief einde verhaal. Toch leefde Keldonk nog even op en frommelde Verdi van Rijthoven heel sterk de 4 – 2 binnen, en als even later Roy van der Heijden, na een mooie Keldonkse aanval, zijn vrije kans had gescoord had het misschien nog iets kunnen worden. Nu liep S.P.V. nog naar 5 – 2 uit en viel de nederlaag iets of wat geflatteerd hoog uit.
Met nog drie wedstrijden te spelen is er voor Keldonk in het klassement niets meer te halen, maar met leuke derby’s tegen Boerdonk en V.O.W. voor de boeg moeten de spelers het hopelijk op kunnen brengen om dit seizoen waardig af te sluiten.