Na een wervelende start met twaalf uit vier leed Keldonk afgelopen zondag in de thuiswedstrijd tegen S.P.V. alweer de derde nederlaag op rij. De mannen uit Vlierden waren op alle fronten beter en gingen met een 4 – 0 overwinning op zak terug naar Theo en Marleen.
Al na vijf minuten keek Keldonk tegen een 0 – 1 achterstand aan, waarna S.P.V. de druk er goed op bleef houden. Het was aan keeper Leon van den Acker te danken dat deze stand na een kwartier spelen nog op het bord stond. Leon had het vandaag drukker als op een reguliere werkdag bij zijn baasje, maar hield zich knap staande. Dusty van Wanrooy was nog het dichts bij een Keldonks doelpunt, maar zijn schot ging centimeters naast. Tien minuten voor de rust kreeg Keldonk tot drie keer toe uit eigen zestien de bal niet afdoende weg en bij de vierde mogelijkheid lag die in het Keldonkse doel.
Na de rust kwam Keldonk zonder echte grote kansen te creëren beter in de wedstrijd. De beste kans op terugkeer in de wedstrijd kreeg Roy van der Heijden, maar zijn goede poging ging via de Vlierdense keeper over het doel. Met wat meer geluk had het in deze fase van de wedstrijd zomaar 1 – 2 kunnen worden. Toen tien minuten voor het einde S.P.V. op 0 – 3 kwam was het over en uit en werd het in de laatste seconde ook nog 0 – 4.
Keldonk krijgt een paar weken de tijd om deze dreun te verwerken, want 25 november hoeven ze pas weer aan de bak als hekkensluiter V.C.O. op bezoek komt.