Tom van de Broek was afgelopen zondag in de derby tegen V.O.W. uit Zijtaart de gevierde man bij Keldonk. Na de 0 – 1 achterstand zorgde hij met vier doelpunten ervoor dat de drie punten overtuigend aan de goede kant van de knaal bleven.
In de eerste tien minuten van de wedstrijd kreeg Keldonk drie tikken achter elkaar te verwerken. Eerst moest, na een ongelukkige valpartij, Marcel van den Tillaart gewisseld worden en daarna nam V.O.W., na een van richting veranderd schot, fortuinlijk de leiding en even later moest ook nog Rick van Nuland met een blessure naar de kant. Keldonk was door de vele wisselingen van slag en V.O.W. etaleerde zich op dat moment als beter voetballende ploeg. Na een half uur spelen leek voor Keldonk het doek al vroegtijdig te vallen toen V.O.W. een penalty mocht nemen. Keeper Leon van den Acker wist met een prima redding dit te voorkomen en uit de tegenstoot scoorde Keldonk de gelijkmaker. Na een goed blok van Verdi van Rijthoven kwam de bal bij Luuk Cremers die Tom van de Broek wegstuurde die vervolgens strak raak schoot. Hierna kreeg Keldonk wat meer vertrouwen en ging daarmee toch nog voldaan aan de thee.

In de tweede helft pakte Keldonk snel de voorsprong. Na een mooie actie van Roy van der Heijden werd diens voorzet door Tom van de Broek op waarde geschat en mooi binnen gelopen. Deze tik kwam V.O.W. niet meer te boven en tien minuten later werd met de 3 - 1 door Tom van de Broek de wedstrijd in feite beslist. V.O.W. bracht hun target-man nog in die wel voor wat onrust zorgde, maar Keldonk hield dapper stand en kreeg zelfs nog goede mogelijkheden om verder uit te lopen. In de allerlaatste seconde tilden de twee hoofdrolspelers van vandaag de eindstand naar 4 – 1, na een geweldige actie en voorzet van Roy van der Heijden mocht Tom van den Broek zijn vierde doelpunt maken.
Een mooie, maar zwaar bevochten overwinning was een feit en hopelijk valt de blessure die Marcel van den Tillaart opliep mee, en kunnen we nog een paar overwinningen aan deze serie plakken, want dit voelt echt wel lekker