Een paar weken geleden in de uitwedstrijd op het biljart van v..v. Acht had Keldonk geen schijn van kans, maar nu op het echte veld op de Koulberg beten ze flink van zich af en gaven weinig tot niets weg. Uiteindelijk was het enige doelpunt op het einde van de eerste helft genoeg om Keldonk in mineur te stemmen.
In de eerste helft was Acht de bovenliggende partij, maar kon ondanks het vele balbezit niet echt gevaarlijk voor de Keldonkse goal komen. Keldonk verdedigde geconcentreerd met veel mensen achter de bal en probeerde met lange ballen de voorwaartsen aan het werk te zetten. De Keldonkse aanvallers stonden vaak op een eiland en de aansluiting kwam vaak te laat om een fatsoenlijke aanval op te zetten. Na een half uur spelen had Keldonk het eerste gevaarlijke momentje toen Mark van Haandel in goede positie na een vrije trap van Dusty van Wanrooy in de handen van de Achtse keeper kopte. Niet lang hierna nam Acht de leiding en moest Keldonk in de tweede helft in de achtervolging.
In de tweede helft kreeg Keldonk na tien minuten een goede mogelijkheid op de gelijkmaker, toen Rene van Lankveld na een goede voorzet van Mark van Haandel de bal in het zijnet schoot. In het laatste kwartier ging Keldonk va-banque spelen en kopte Jorg van den Hurk uit een corner van Rene van Lankveld nog rakelings naast.
Eigenlijk was het 0 – 1 verlies tegen deze sterke tegenstander een goed resultaat, maar daar schieten we jammer genoeg helemaal niets mee op.

Twee punten te weinig gekregen
In de inhaalwedstrijd tegen nummer twee van de ranglijst S.B.C. uit Son en Breughel zou je van te voren voor èèn puntje tekenen, maar achteraf gezien had Keldonk gewoon drie punten kunnen pakken.
Na een dramatisch eerste kwartier kwam S.B.C. op een 0 – 2 voorsprong en werd het ergste gevreesd. Toch herpakte Keldonk zich uitstekend en knokte zich helemaal terug in de wedstrijd. Na twintig minuten viel de aansluitingstreffer werkelijk uit de lucht. Een vrije trap van Rene van Lankveld werd door Mark van Haandel met het hoofd binnen gewerkt. Vanaf dat moment deed Keldonk weer gewoon mee en werd er met passie en gruwelijk veel inzet gestreden voor meer. Keldonk kreeg kansen en de spelers van S.B.C. raakten helemaal de kluts kwijt. Het beste moment voor Keldonk was een prachtige uithaal van 20 meter van Marcel van de Tillaart, maar helaas ging de bal via binnenkant paal uit het doel.
Ook de tweede helft hield het hardwerkende Keldonk gelijke tred met de betere voetballers van S.B.C. Na twintig minuten kwam ook de stand in evenwicht. Een toegekende vrije trap werd door de sluwe vos Bouafra een paar metertjes naar binnen gesmokkeld om daarna met heel veel gevoel en precisie de bal onhoudbaar in het kruis te plaatsen.  Vanaf dat moment maakte S.B.C. een verslagen indruk en geloofde Keldonk steeds meer in een nog beter resultaat. Het dichtst bij de overwinning was Mats Kerkhof die na een goede actie en voorzet van Tom van de Broek met een halve omhaal de binnenkant van de paal raakte en de bal daarna de verkeerde kant van de lijn koos. Zo bleef Keldonk vandaag tot twee keer toe maar èèn centimetertje van de overwinning af.