Keldonk speelde tegen het mee bovenin draaiende Stiphout Vooruit een goede wedstrijd en mocht tot ver in de tweede helft aanspraak op minimaal één punt maken. Toen de gelukkige gastheren, na een half uur in de tweede helft de 2 – 0 lieten noteren ging bij Keldonk langzaam het kaarsje uit.

Het had zoveel anders kunnen lopen, want Keldonk begon zonder schroom en kreeg via Kevin Voets al meteen een goede kans om de score te openen. Dit was geen incident want Keldonk bleef kansen creëren. Zo kopte Tom van de Broek rakelings over en was wederom Kevin Voets dicht bij de openingstreffer maar zijn diagonale schot werd met moeite door de keeper tot corner verwerkt. Een goed schot van Jan van den Acker ging net over en zo had Keldonk binnen het kwartier vier hele goede mogelijkheden om de voorsprong te pakken. De beste kans van de eerste helft was echter voor Stiphout, maar ‘n geheel vrijstaande speler mikte, tot opluchting van heel Keldonk, vanaf vijf meter de bal naast het doel. Het laatste feitje voor de rust kwam van Jan van den Acker die na een mooie beweging goed in schoot, maar de keeper redde bekwaam.

Ook in de tweede helft kropen de gasten duidelijk niet in hun schulp, en kwam het eerste gevaar van Keldonk. Een strak schot van Rick van Nuland ging een half metertje naast het doel. Even later werd een prachtige voorzet op de stropdas door Kevin Voets net over gekopt. In de tegen aanval gleed verdediger Jorg van de Hurk erg ongelukkig uit waardoor Stiphout de 1 – 0 in de schoot geworpen kreeg. Hierna kreeg Keldonk via Rick van Nuland nog een mooie kop kans om snel op gelijke hoogte te komen, maar het zat vandaag wat doelpunten maken betreft niet mee. Toen na een half uur uit een corner de 2 – 0 werd binnen gekopt was de wedstrijd gespeeld, maar kon Keldonk het Stiphoutse sportpark met opgeheven hoofd verlaten, want ze hadden hun huid zo duur mogelijk verkocht.