Bij de plaatselijke trots van Dinther, Avesteyn, stond vandaag een uitwedstrijd tegen het derde van Avesteyn op programma voor Keldonk 3. Na een onverwacht makkelijke zege tegen Gemert hebben we een weekje mogen bivakkeren op de eerste plaats. Dat het vandaag niet zo gemakkelijk zou gaan hadden we van tevoren al ingecalculeerd, Avesteyn heeft een goed op elkaar ingespeeld team waartegen we de afgelopen seizoenen vaker hebben gevoetbald. De gastheren begonnen ook beter aan de wedstrijd maar hadden wel een gelukje nodig om op voorsprong te komen. Na een dik kwartier kwamen we beter in de wedstrijd en konden we meevoetballen met Avesteyn. Vooral op het middenveld was het bikkelen want voor de goal was het van beide kanten armoe troef, grote kansen vielen er nauwelijks te noteren. Op slag van rust de eerste van Keldonk maar Emil Izly zag zijn inzet nog net weggewerkt worden door een verdediger, de keeper was al verslagen. Keldonk bleef na het verplicht kwartiertje thee nog een kwartier langer in de rust modus hangen, dit kwam ons duur te staan want Avesteyn scoorde maar liefst 5x in die periode. Keldonk probeerde nog een eretreffer te maken maar alle pogingen strandde in goede bedoelingen. Avesteyn aan de andere kant leek het wel te geloven, de buit was binnen.

Volgende week spelen we om 11:30u een thuiswedstrijd tegen Udi '19 9.

Vorige week ben ik in het verslag vergeten de doelpuntenmakers in de bekerwedstrijden te vermelden dus die volgen nu nog. Dusty van Wanrooy opende het doelpuntenseizoen voor Keldonk 3 met een hard laag schot in de lange hoek tegen Erp 5. Luc Kuipers scoorde met het hoofd uit een rebound nadat de keeper Johnny van Uden zijn schot niet klemvast had, dit was tegen BlauwGeel 11.